Még nem tudom összepróbálni a Carbon gantry-t, de van egy kis félelmem, hogy offset probléma lesz a Misumi RBPB5 gömbcsapágyakkal a Z csatlakozásoknál. Ezért elkezdtem kicsit jobban körbejárni, hogyan is van ez. Az eredeti modellben nyomtatott alkatrészeken fordulnak a Voron 2.4 gantry sarkai, ami elősre sem olyan profi, mint egy gömbcsapágy, a nagyobb gond viszont az, hogy a műanyag természetesen kopik. Ezért kidolgoztak több módosítást is, az alap verzió Hartk munkája:
https://github.com/VoronDesign/VoronUsers/tree/master/printer_mods/hartk1213/Voron2.4_GE5C
Ez a fém GE5C és az azonos méretű műanyag IGUS EGLM-05 gömbcsapágyakhoz ad egy modellt, valamint a kicsit eltérő méretű IGUS KGLM-05 változathoz.
Ami fura már elsőre, hogy az STL fájlok között szerepel z_belt_clamp_lower_x4.stl is. Ennek az az oka, hogy picit előrébb, pontosabban fogalmazva a Z síntől eltávolítva helyezte a csapágy tengelyeként és a portál rögzítéseként szolgáló M5 csavart.
Ez nem okoz semmi gondot, a 2020 extrusion nutjában csúszkálhat az anya, gondolom a legtöbben ezt a pár tizedes változtatást észre sem veszik. Viszont azért kezdetem el ezt nézegetni, mert a ChaoticLab Carbon tengelyeinek a végén az alumínium elemek fix M5 furatokat tartalmaznak, azok rögzített helyen vannak.
Erre az egyébként tényleg kicsi változtatásra azért volt szükség, mert a csapágy belelógna az MGN9H kocsiba. De léteznek offset nélküli megoldások is, a csapágy ebben az esetben kocsi fölé kerül:
https://github.com/tanaes/whopping_Voron_mods/tree/main/GE5C
Van egy ehhez hasonló, de menőbb változat is, ami designben már a Stealthburner világára emlékezet és a csapágyat csavarokkal szoríthatjuk a helyére:
https://github.com/TorxFighter/Voron-Mods/tree/main/Zero-Offset_Clamped_GE5C_Mod
A ChaoticLab discord csatornáján a fix furatok miatt alaposan körbejárják a srácok a kérdést. A fentieket árnyalja még az is, hogy nem minden MGN9H sínnek azonos a mérete. Arra jutottak az elemzésben, hogy ha a kocsi magassága 9,25mm alatt van, akkor felesleges a Hartk féle Ge5C modell esetében is az eltolás. Gyorsan megmértem az LDO és a RobotDigg sínek sajnos 10mm magasak. Leginkább ez az ábra mutatja, hogy mire szeretnénk törekedni:
A lényeg az, hogy Ge5C-hez létezik legalább a fenti kettő jó megoldás. De mindez csak előtanulmány a számomra, mert én a Misumi RBPB5 csapágyakat szeretném használni, amihez Ramalama készítette egy menő modellt. Mivel a Misumi csapágy két milliméterrel nagyobb átmérőben, így természetesen a kocsi fölé kerül itt is a csapágy. Ami nagyon szép, hogy mágnessel rögzíthető szexi takaró elemet kap a fő alkatrész, így a csavarok nem láthatóak, de hozzáférhetőek maradtak. A nagyobb csapágy (kicsit nagyobb a gömb is), főleg kisebb átmérűjű hézagóló alátétekkel, nagyobb elfordulási lehetőséget is biztosít.
https://github.com/Ramalama2/Voron-2-Mods/tree/main/Misumi_RBPB5
A fentiek ismeretben viszont érthetetlen a számomra, hogy ez is offsetes. Nem igazán látom, hogy miért volt szükség az eltolásra. Egyelőre az az ötéltem, hogy ezt fogom használni, csak az STL fájlból lefaragok kicsit a kocsi oldaláról. Nem kell olyan sokat, hogy ezzel a csapágy rögzítése bizonytalanná válna. Jelentkezem majd, miután összeszereltem a gantryt a vázban.
Ha ismertek még alternatívákat ehhez a módosításhoz, akkor linkeljétek meg légyszi.