Double Boop
Megpróbálkozom a Double Boop elkészítésével. Ha mind a két fej a tálcához igazítaná a nozzle offsetet, akkor ezzel implicit módon egymáshoz képest is szinkronizálva lennének.
A nehézség az, hogy az MGN9 sín C és H kocsijának is a rögzítése belelóg a szíjak útjába. Az IDEX esetén csak az egyik szíj van rögzítve, ami az adott fejet mozgatja az X sínen, a másik szíjnak - ami a másik fejhez tartozik - szabadon kell átmennie. Természetesen az egyiken a felső a fix, a másikon az alsó. Mindenesetre, így hogy 15mm a távolság a furatok között, nem lehet sehogy eltologatni innen a csavarokat.

Nézegettem korábban a Double TAP for Tridex repót, ami sajnos eltűnt mostanra. Arra jó volt, hogy megértsem mit kell csinálni, de az a Voron Tap módosítása volt, én pedig az Ant méretezésű Boopot szeretném használni.
Találtam ezután Double-Boop-i-guess néven egy megoldást. Sajnos ténylegesen nincs köze a Boophoz, azért nevezte el így, mert egy Tridentre tett két MiniSB-t, tehát a Toolhead felfogatása a V0.2-vel kompatibilis. MGN12 sínt használ természetesen, a tap része pedig innen származik:
https://github.com/khay8485/Quaduck-beta/tree/main

Ebben több részlet sem tetszik. Nagyon nagyvonalú a térrel, hatalmas Y eltolást eredményez. A képen egy SwitchWire kocsi látható, nekünk még a szíjjak miatt ennél is előrébb kell jönnünk. A PCB-nek nincs igazán helye, darabokat kell levágni belőle, de ahogy néztem az LDO által használt PCB kicsit különbözik ettől, így további faigcsálás és tinkerkedéssel lehetne csak adaptálni. Ez így már értelmetlenül sok kompromisszum.
Ahhoz viszont elég sokat nézegettem ezeket a Double Tap megoldásokat, hogy belássam, MGN12 sínből lehet csak kiindulni. Természetesen azt nem szeretnék feltenni egy Ant-ra, de kicsit nézegetve a kocsikat feltűnt, hogy az MGN9C és MGN12H kocsi csavarjai elég messze vannak egymástól ahhoz, lehessen egy adaptert készíteni:

Ez különösen vidám, ugyanis a Boop nem megy az MGN9C-vel, 10mm-re vannak csak vízszintesen egymástól a csavarok, így a TAP MGN9 függőleges sínjét nem lehet közéjük tenni. Pedig már van klassz előfeszített dupla C kocsis MGN9 sínem ehhez a nyomtatóhoz, amit így mégis használhatok. 3mm magas az adapter, ennyi plusz Y offsetet okoz a Boophoz képest.
Egy MGN12H kocsi 40mm hosszú és 27mm széles. A négyzetes anyák behelyezésére viszont elég a 25mm szélesség, így ekkorára készítettem, hogy csak 5mm-t kelljen betoldani a Boop-ba, ami a 20mm széles MGN9H kocsihoz készült.
Ennyi adat után mutatom, mi sült ki ebből:
Egy kellemetlenség maradt, a felül átmenő szíj útjába belelógna a Tap sínjének a felső csavarja, így ez csak két csavarral lesz rögzítve. Ezt leszámítva szépen összejött szerintem. Az 5mm toldást a kocsi középpontjához igazítottam, így 2,5m-t kellet felfelé és lefelé is tolnom a dolgokat és a front elemet is ennyivel hosszabbítottam meg. Szerintem maximum ezt a 2,5mm-t veszíthem a Z magasságból, bár ezt nehéz végiggondolni. A Tap sínjét 3mm-el feljebb emeltem és összesen annyit faragtam le a modell alsó csúcsából, hogy 4mm-el kevésbé lóg le, mint az eredeti Boop.
Valójában lehetne ezt folytatni, ha az adaptert és a Boop Center elemet egybedolgoznánk, talán lehetne még pici offseteket spórolni. Viszont ez így most elég nekem ahhoz, hogy tovább haladjak a nyomtatóval.



A DoubleBoop módosításokat itt frissítgetem:
https://github.com/Zen3Dlab/Voron-Ants/tree/main/V0IDEX/STLs/Gantry/Toolhead