Kihívást kerestem a meglevő Trident átépítéséhez, szerettem volna 350Z-re bővíteni a gépet. Első körben felmerült a belted Z modok használata de túl sok kompromisszummal járt volna. Volt egy prio lista ami úgy nézett ki, hogy coupleres Z, belted Z, V2.4 átalakítás sorrendben, végül a Hanpose gyártó integrált leadscrew változata került beépítésre. Korábban használtam egy trident tophatet, de mivel most úgyis új vertikális elemeket kellett rendelni megtoldottam 4 centivel a hosszát.
Ez volt az alap ötlet ahonnan elgurult a gyógyszer és ha már lúd alapon akkor robbanjon az egész gép az alábbi monstrum született meg:
- Egy sima Octopus boardom volt, ami limitált 24V-ra ezért beszerzésre került egy Manta M8P 2.0 egy CM4 raspivel ( elég nagy váltás a korábbi pi zero2 helyett )
- Driverek cserélve lettek 2209ről 2240re
- XY kapott egy 2504 Speedy Power LDO motort és 36V PSU-t
- A teljes gantry cnc változatban került kialakításra DoubleT modjából
- Toothed idlerek cserélve ABEC9 fushi csapágyra, XY motor pulley a mellowtól érkezett
- X gantry cserélve egy lightweight változatra VoronAluminumX
- KlipperScreen BTT TFT5 kijelzővel
- Xol2 + CL tapV1 kombó távozott és lett helyette Xol Toolhead + Klicky00 probe
A funssor nem éppen a minőségről híres, nekem szerencsém volt az aluminium gantryvel, egyedül a gyárilag kapott pineket cseréltem saját pinmodra, így kényelmesebben állítható a csapágyak magassága, jelenleg 0.5 0.5 F695 F695 0.5 0.5 setupban működik, de a belt kímélése érdekében 1mm shim bekerül majd belt cserénél a két csapágy közé
Itt tart jelenleg az építés, a gép működik, üzemképes de még nem tökéletes, legalábbis nem azon a szinten amit megcéloztam, a beltek 155Hzre hangolva
A grafikonok igazolták a pontosságot, sikerült egy elég jó rigid setupot összerakni, azért megpróbálom kicsit tovább feszíteni a húrt és átlépni Y-ban a 10k mzvt. Pihen az asztalon már jóideje egy Rapido2 UHF hotend egy Mellow féle cpap modullal úgyhogy remélhetőleg hamarosan tudok végleges képeket posztolni a setupról. Ha minden jól megy nemsokára megérkezik a carbon X gantry és vele együtt a Z2 preloados mgn9 sín amivel tovább sikerül faragni az Y-ra nehezedő tömeget. Jelenleg csak 55 körüli chamber tempre képes a gép ( gantry hátulján mérve ) ezért ott még van egy tervezett insulation bevezetése, meglátjuk mekkora sikerrel. Minden fant megpróbálok tachos változatra cserélni
A tervezés nagyjából fél éve kezdődött, rengeteg ötletelés, tinkering mire összeállt a végleges változat mind fejben, mind valóságban. Maga az építés viszonylag problémamentes volt, egyedül a framet sikerült kicsit mellé fúrni, ott korrigálni kellett, de minden más passzolt az elképzeléssel.
Szoftveresen már nagyobb küzdelem várt, éljen a btt féle dokumentáció vagyis annak hibái, csak néhány nagyobb buktató amibe beleszaladtam
- a CM4 DSI drivert a boot/firmwarebe kell letölteni nem a boot mappába, ahogy a doksi írja
- a 2240 TMC diag0n kommunikál sensorless ( tmc_autotune diag1et ajánl ami nem működik )
- félrevezető CAN pinek a pinouton
- az M8P nem bír el két USB kamerát egyszerre usb2.0 sávszélen és állítólag a DSI és CSI sem működik együtt, utóbbit még nem tudtam validálni, várok egy méteres FFC kábelre, hogy a pi kamerát be tudjam üzemelni
- MOTO6 nem működik SPI-n valamiért, átnéztem a pinoutot, a példa configot, sch-t, nem jártam sikerrel
- a 36V driver melegszik, nem kicsit, nagyon, aktív tmc hűtés ajánlott ( X 1.0A, Y 1.2, motor sorrend, X, Z, Z1, Z2, Y és Y oldalról fúj a blower )
hiába számoltam chopper tuningot, az ideális 1.6 Ampert hűtés hiányában még nem sikerült meglépni
Egy kis varázslás fusionben és egy sunon 5015vx 0.6 poweren hajtva 🙂 XY mostmár 1.6A run currenttel szaladgál
A gép configja elérhető az alábbi repositoryban
https://github.com/szabieable/metallboy