Kezdetektől lelkesen követtem a 247printig csatorna 247Zero V0 nyomtatójának a fejlődését. Az elején még viszonylag költséges nyomtatónak tűnt, de az aktuális beta 2 változat Voron M4 extruderrel és NFCarzy Vulcano HotEnddel nem tűnik luxus beruházásnak. Főleg, hogy a megnövekedett V0 IDEX-ből kipottyant menet közben egy fél nyomtató, így hát elkezdtem összepíteni sok maradék alkatrész felhasználásával ezt a kis eszetlenséget. 🙂
De mi ez?
A 247zero, egy sport Voron V0. Egyrészt a Toolhead súlya bowdenes extruder segítségével rettentően le van csökkentve, másrészt a tárgyhűtés funkciója is lekerült a fejről. A szükséges levegő mennyiséget onnan nem is lehetne előállítani, ezért két szép nagy duct négy 4028-as ventilátorból fúj az a asztal két oldaláról. A motorok pedig jobban ki vannak hajtva 48V feszültség segítségével.
Felmerülhet a kérdés, hogy milyen szükségre ad választ ez a nyomtató. Szigorúan nézve talán semmilyenre, teljesen felesleges szerkezet. Másrészt viszont biztosan rengeteget lehet tanulni az építéséből, sok hasznos részletet lehet megérteni a technológiánkból.
Változtatások
A gyári V0.2 gantry helyett a Tulip gantry Nema17-es változatából indultam ki. Ha már úgyis a teljesítmény a lényeg, akkor 42STH48-2504AC motorokat tervezek használni az X,Y-ra is, ahogy az extruderhez is.
A Tulip gantry-ban az a szép, hogy felül csapágyazott a motor (illik ide ez a részlet), ráadásul a szíj feszességét nem a motor mozgatásával oldja meg, hanem a frontidlerekkel. Mivel nem akarom beburkolni ezt a nyomtatót, lehetőségem volt spécibb frontidlereket rajzolni. Kicsit erősebbek és mivel nem lesz ajtó, BMG csavarokkal lehet finoman állítgatni a szíjakat. Biztosan fogom is állítgatni. Ránézésre nem látszódik, de van egy átmenő csavar az idler mozgó részében, amivel rögzíteni lehet ezt a mozgó részt. Tehát nem az állító csavar feszíti a szíjat üzem közben, ami szép megoldás. Még annyi extrát is tud ez a Tulip, hogy minden csapágy pinmodos. Mindezek miatt kicsit bonyodalmas a 17-es motorokat tartalmazó AB elemeket felszerelni a vázra (hátra 5mm-el ki is lóg ez a rész), de ennyi kompromisszumot abszolute megér.
Megvettem a Mellow által forgalmazott 247 Carbon X tengelyt is. 15,4mm x 202mm a mérete... A Tulip XY joint áttervezésével korrigáltam ezt az eltérést a stock profilhoz képest.
A tervekben rettentő jól néz ki a két 350-es UHP táp a nyomtató két oldalán, de a kapacitásuk indokolatlannak tűnt, így két 200-ast szereztem be. Ezek éppen annyival kisebbek, hogy butácskák oldalra szerelve, így sok vacakolás után, sikerült bepaszíroznom a MidPanel mögé őket. Ehhez az M4 extruder rögzítését kellett teljesen újra gondolni és a DCDC konvertert alulra helyezni.
A Movable Pulley Z Drive mod abszolute kedvencem lett, tehát itt is ezt alkalmaztam. Hátul is viszonylag kevés helyet foglal, és alul is elfér majd az alaplaptól. A két 80-as kerék pedig rettentő jól néz ki együtt. 🙂
A szoknya nem igazán tetszett és az sem, hogy hogy a hátsó lábak nem állnak hátra 45 fokban. Olyan nehéz lett a nyomtató hátulja a három "hatalmas" motortól és két tápegységtől, hogy szinte magától hanyatt esik, ezért mindenképpen ki akartam fordítani a lábakat. Rettenetes a kavalkád a V0 skirt modok között, semmi nem passzol semmihez. Ennek az az egyik oka, hogy a V0.2 és V0.2r1 között volt egy pár milliméter változtatás, másrészt a divatos StealthSkirt bár remekül nézki, egy végtelenül pontatlan munka. Mivel ez a három alap megoldás hasonlít, de mégis eltér, így az összes további mod csak tekergeti tovább a hibákat. Ezért a StealthSkirt szélesített lábait percízen lemódosítottam a stock V0.2r1 szoknyákhoz, amit meg is osztottam a Printables.com-on.
Infill meshel nyomtattam a szoknyákat, és mivel nem lesz zárt a nyomtató, így ezt a designt tovább vittem a MidPanelre is.
A keresztmerevítők nem tetszenek esztétikailag sem, és nem is gondolom olyan hasznosnak őket. Ezért inkább Makerbeam merevítéseket használtam.
Midezekből ez lett: